Σε αφιέρωμα της 31/5/10 του περιοδικού Time ο δημοσιογράφος Dan Fletcher αποκαλύπτει ότι τον τελευταίο καιρό ο αριθμός χρηστών του Facebook που παραπονιέται για την παραβίαση της ιδιωτικότητας του έχει αυξηθεί εκθετικά.
Ο λόγος είναι ότι οι διαχειριστές του κοινωνικού δικτύου των 500 εκατομμυρίων μελών, τείνουν συνεχώς να επινοούν τρόπους ώθησης των χρηστών στο να κοινοποιούν όλο και περισσότερες προσωπικές πληροφορίες. Αυτό όμως συμβαίνει χωρίς να γίνεται κατανοητό το πως αυτές μπορεί να χρησιμοποιούνται. Ωστόσο η πραγματικότητα είναι μάλλον κυνική:
Το Facebook είναι μία κερδοσκοπική εταιρεία με αντικείμενο την εκμετάλλευση των προσωπικών μας δεδομένων.
Σύμφωνα με τον Fletcher το Facebook προσπαθεί εσκεμμένα να προκαλέσει εξάρτηση σε όποιον το χρησιμοποιεί με αποτέλεσμα να γίνεται εξαιρετικά δύσκολο σε κάποιον να διακόψει το προφίλ του.Το Facebook είναι μία κερδοσκοπική εταιρεία με αντικείμενο την εκμετάλλευση των προσωπικών μας δεδομένων.
Παράλληλα έχει κατασκευάσει διάφορες εφαρμογές όπως το OpenGraph και το Facebook Connect οι οποίες έχουν ως σκοπό την άντληση όλο και πιο λεπτομερών πληροφοριών για τις προτιμήσεις μας.
Με εκατοντάδες εκατομμύρια δεδομένα στη διάθεσή τους, οι διαφημιστικές εταιρείες εκτός του ότι μπορούν να στοχεύουν τον κάθε χρήστη με εντελώς διαφορετικά προϊόντα, έχουν τη δυνατότητα και να εκμεταλλευτούν τις φιλίες του ώστε να ασκούν υποσυνείδητη κοινωνική πίεση για την πραγματοποίηση αγορών. Το σκεπτικό είναι ότι για να αρέσει κάτι στους φίλους μας, θα πρέπει οπωσδήποτε να το δοκιμάσουμε και εμείς. [Το πλήρες άρθρο στα αγγλικά]
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου